dimecres, 6 de juny de 2007

20. COMUNICACIONS incomunicades.


_______________On aneu? Per aquí no s’hi passa!

Tot i sabent que decepcionaré a una part dels visitants i comentaristes que han fet posible superar la barrera de les cent intervencions en el post del 30 de maig, avui no parlaré de la política local (almenys directament).
Mentre esperem a veure el desenllaç de la assemblea informativa convocada per CiU, pel proper divendres dia 8, a les 21 hores al poliesportiu de Mont-roig, (vegeu intervenció del nº 8 de CiU “Xàpix”, al post Nº18 de 30 de maig, comentari del 5/6/07-19:27h.), avui parlarem de 3 vies de comunicació locals que em criden l’atenció últimament, i ho faré per ordre cronològic:

1)- El pas habilitat des de l’Av. Aureli Escarré (del Poliesportiu) fins a la carretera de la platja, travessant dues finques privades, es va obrir amb motiu del tall de la rasa del Ximet, per alleugerir el trànsit del centre urbà. Per aquest camí hi passaven molts camions de gran tonatge, i veïns que s’estalviaven molta volta per entrar i sortir del poble. Fa uns dies que l’han tallat, fins i tot amb una sèquia i tanques per que ningú utilitzi aquest pas –veure fotografía-. No veig que els amos en treguin cap profit agrícola d’aquestes dues finques i donat el gran nombre de vehicles que hi passaven, s’hauría d’haver buscat alguna fórmula perquè els propietaris deixessin obert aquest pas (fins i tot arreglant-lo una mica més). Un dia o altre s’obrirà, segons el nou POUM, amb una línea més recta cap a la rotonda, doncs per què no es podía deixar habilitat?. Ja sé que ningú deix alguna cosa per no res, però es pot negociar amb els propietaris. Crec que hi ha hagut manca de “comunicació” entre les parts.

2)- El nou accés a la part alta del poble des de la carretera de Colldejou va sortir a concurs i aquests dies s’ha degut adjudicar. A part de un petit plano que vaig veure publicat (no recordo en quina revista o diari), que vaig haver de mirar amb lupa i on no es veia gairebé cap detall, desconec que s’hagi exposat públicament el projecte (em refereixo sense haver d’anar als serveis tècnics a demanar que t’ho deixin veure). A molts veïns ens agradaría saber per on passarà, on faran el pont, si eixamplaran la carretera de Colldejou, si obriran la curva de les “basses del Feliciano”, si … Aquesta és una desitjada via de comunicació pels veïns del casc antic, que de moment està “incomunicada” pel que fa a explicacions oficials i a “plaços d’entrega”.

3)- L’accés que están construïnt per entrar a la nova autovía A-7 a l’altura del Mas d’en Miró, será una rotonda elevada per facilitar les entrades i sortides, però a diferencia de Cambrils i tots els altres llocs que he vist, aquí la posen desplaçada respecte a la nostra carretera, uns 400 metres direcció València. Això comportarà cada vegada haver de recorrer prop de 1 Km entre baixar fins a la rotonda del Mas Romeu i tornar a pujar en diagonal fins a buscar aquest nus d’enllaç. Fa mesos que ho pregunto a diferents persones del poble i ningú me’n ha donat raó. Hi trobeu alguna explicació? No será perquè no han tingut prou temps per treballar amb la carretera tallada …

Acabaré amb un record d’enyorança pel vial que ha d’anar de la plaça Joan Miró direcció cap a Reus, que tant de servei donaria al poble i que haurà d’esperar. O ens donarà una agradable sorpresa el nou consistori?

9 comentaris:

1000 i 1 900 ha dit...

L'informació malauradament sols es dona quant tot ja està dat i beneït, que ho preguntin als veïns de l'avinguda Catalunya, com diuen a les espanyes "yo me lo giso, yo me lo como" no sé si el nou equip de govern farà el mateix, peró n'hi ha dos que ja varen estar al "giso" (Anguera i Pellicer) també estaran al "como"?.

Un de Mont-roig que ... ha dit...

Potser és hora de desvetllar un fet que poca gent sap al nostre poble.

El pas habilitat entre la Av. Escarré i la carretera de la platja, es va obrir setmanes després de que es tallés la rasa del Ximet, i el "cacau" circulatori pels carrers era gran. El Sr. Morancho va proposar a l'Ajuntament que s'obrís aquest pas i als pocs dies es va fer realitat.
Suposo que no el van arreglar millor perquè la idea, tot i ser bona, venía de Miami i passar-hi era com un calvari.
No he escoltat mai a ningú dir que aquesta proposta va arribar de fora del poble i és que, de vegades, amb perspectiva les coses es veuen millor.

SIGNAT: Un de Mont-roig que tomba per Miami.

Anònim ha dit...

si que ens agraderia el vial de la plaça joan miro direcció reus, sobretot als que tenen algun hortet tocant.je..je..je..

Indecís ha dit...

Si obren el nou accés al poble sense enxaplar la carretera de Colldejou hi haurà greus accidents amb els camions que baixen a tot drap des de les canteres de d'amunt l'ermita. Son un perill a diari!

També s'han passat amb la curva que hi ha al cap d'amunt del camí de les planes al arribar a la carretera de Pratdip. Han fet una curva estreta de 140 graus, quan tot allò és botjar i es podía fer bastant millor. Alguna cosa semblant va passar fa anys, amb el camí de les arenes al arribar a la rotonda de la Barraca, però finalment ho van arreglar una mica.

mister x (ics) ha dit...

a l'hora de fer el fabulos POUM, tots els caps pensants i tecnics pagats per l'ajuntament podien haver treballat en l'avantprojecte de tots els accessos al poble. No anem amb mes xapusses i que cada u faci la feina que li toca. Els regidors, inclos alcalde, que no facin d'enginyers!. Un politic li diu al tecnic el que vol i el tecnic que treballi.
salut i sort

MARIAdelaROCA ha dit...

Dóna gust finalment passar per la carretera del Prat, però trobo que no s'hi miren gaire en com queden les coses, ja que al acabar el nou asfaltat, direcció a BonMont hi ha uns 800 metres de carretera que estan molt malament, amb sotracs constants i el ferm defectuós. A partir de la cruïlla de BonMont ja torna a estar bé.
Crec que arreglar aquesta part de la carretera no costava tant, però el que més greu em sap és que segurament cap dels responsables d'arreglar-ho ni s'ho han plantejat.
Sembla que la feina ben feta del tot no és possible a casa nostra.

Per l'Anónimo 14:39.

Si no hem d'obrir nous carrers perquè els qui hi tenen propietats no facin "quartos", apaga y vámonos!.
Si no tenim la sort de tenir un hortet d'aquestos, almenys gaudirem de tenir una avinguda amb sortida directa del centre del poble cap a Reus.

Cèsar Llamborda ha dit...

Misteris de l'urbanisme ...

Juanjo ha dit...

De malos accesos hay por todo el municipio, ya no solo en calles secundarias, sinó también en accesos principales como és la carretera de Via Marina a su paso frente a Costa Zéfir, solo tienes que coger un poco de velocidad y PARECE EL DRAGON KHAN!

maulet85 ha dit...

cullons! si ja ho diuen ke keixar-se es gratis, ejej referent a els 800m de carretera fins al bonmont, saps kuan de temps van trigar en fer nova els km ke han fet?? mes de 3 i 4 anys, perke avans hi havia la carretera de riudecanyes, botarell cap a riudecols, la de vinyols... i aixo el govern muncipal no te juristicció, tot aixo ve de l'estat i l'unik ke ve de el govern municipal es l'entrada de el cami de les planes.

--Referent als 400m de l'entrada de la nova A7: Esta desviada per el mas miro, perque al ser un espai protegit i declarat patrimoni nacional o algo aixi, pos amb tot aixo es per el cual esta 400m mes separada, i encara sort perke el primer projecte, fotia a terra el Restaurant mas den romeu (o en part) i tota la masia Miró.